På timeplanen tilbyr vi gruppetimer (saltimer og spinningtimer) for alle og enhver. Her kan du komme som du er, uansett hvilken bakgrunn og erfaring du har (eller ikke har).

Gruppetimene er av ulik varighet (fra 30 til 75 minutter) og med ulik intensitet; alt fra lett svett til høypulstimer, dansetimer, styrketimer og kombinasjonstimer bestående både av kondisjon og styrke. I tillegg til våre standard gruppetimer tilbyr vi trening/lek for små barn (FønixLek), ungdom (FønixUng), samt egne seniortimer og kampsporttimer (egen timeplan). Vi har også flere sertifiserte instruktører innen gruppetreningskonseptet Les Mills.

På timeplanen finner du timer tilpasset nybegynnere (lysegrå) samt timer som i utgangspunktet er ment å være litt tøffere (mørkegrå), men alle kan selvfølgelig være med på alt – ikke vær redd for å utfordre deg selv og prøve noe nytt! Gi gjerne beskjed til instruktøren dersom du er ny på en time, slik at instruktøren kan ta litt ekstra hensyn til dette og du kan føle deg trygg. Nøl heller ikke med å spørre oss om anbefalinger til hvilke timer som passer deg!

Delta også på våre gruppetimer som foregår i studio; Octofit (45 min sirkeltrening), Mycord Express (30 min slyngetrening) og Mølleintervall (45 min intervaller på tredemølle). Her vil du få noe mer "one on one attention" enn på vanlige gruppetimer i sal.

Påmelding på gruppetimer skjer via online booking eller direkte på resepsjonsterminalen på senteret, eller du kan ringe oss. Husk å bekrefte plassen din på timen når du møter på senteret (senest 5 min før start)!
Se på timeplanen for en oversikt over gruppetimene våre, samt timebeskrivelser.

 

STAVGANG

Fønix ønsker å utvide Team Fønix tilbudet med en stavganggruppe, men før vi setter stavgang på timeplanen må vi vite om det er noe interesse for dette.

NIH har forsket på energiforbruket ved stavgang, energiforbruket måltes til gjennomsnitlig 67% høyere enn vanlig gange. De vurderte også den subjektive vurderingen av komfort eller ubehag under forsøkene. Gjennomsnittsvurderingen ble en 3′er. Skalaen gikk fra 1 til 10, der 1 var veldig lett til 10 som var veldig hardt. Man belastet nesten maksimalt, men følte ikke det var så hardt.

Dette er effektiv lavterskeltrening som kan være et "springbrett" mot å kunne løpe. Stavgang er effektiv trening for hele kroppen og passer for ALLE.

Bli med du også!

Kunne du tenke deg å ta del i Team Fønix sin stavganggruppe?

Fønix Brumunddal

ÅPNINGSTIDER
Mandag 08:30 - 22:00
Tirsdag 06:30 - 22:00
Onsdag 08:30 - 22:00
Torsdag 06:30 - 22:00
Fredag 08:30 - 20:00
Lørdag 09:30 - 17:00
Søndag 14:00 - 20:00


 

BARNEPASS
Formiddag
Mandag, onsdag og fredag
09:45 - 11:15

Ettermiddag
Mandag 16:30 - 19:00
Onsdag 16:30 - 20:00
Torsdag 16:30 - 20:00


 

 

    

 

 

Fønix CC Stadion

ÅPNINGSTIDER

Mandag 06:15 - 22:00
Tirsdag 06:15 - 22:00
Onsdag 06:15 - 22:00
Torsdag 06:15 - 22:00

Fredag 06:15 - 20:00
Lørdag 09:00 - 18:00
Søndag 12:00 - 20:00

 

BARNEPASS

Mandag 09:15 - 11:30 og 16:45 - 20:15
Tirsdag 09:15 - 11:00 og 16:15 - 20:00
Onsdag 09:00 - 11:00 og 17:15 - 19:45
Torsdag 09:45 - 11:30 og 16:45 - 20:15
Fredag 09:15 - 11:30 og 16:45 - 19:15
Lørdag 09:45 - 17:00
Søndag 12:00 - 14:00

    

 


 

© 2013 Fønix Treningssenter. All Rights Reserved.